Mateřská škola Rovensko pod Troskami je příspěvkovou organizací Města Rovensko pod Troskami. Zajišťuje všestrannou péči o děti zpravidla ve věku od tří do šesti let a rozvíjí specifické formy výchovného působení na děti. Dále zabezpečuje stravování dětí a zaměstnanců MŠ. Kapacita školy je 50 dětí ve dvou věkově smíšených odděleních.
Specifikem naší mateřské školy je soužití dvou výchovně-vzdělávacích modelů pod jednou střechou. Třída s waldorfskou pedagogikou získala od 6.února 2002 statut udělený Mezinárodním sdružením waldorfské pedagogiky dnes IASWECE se sídlem ve švédské Järně.
Druhá třída pracuje podle programu Barevný rok, který je strukturován dle požadavků RVP PV. Rodiče si vybírají podle svého zájmu.
Vzdělávání v mateřské škole je cílevědomý a plánovaný proces, v němž se ve vzájemné rovnováze prolínají spontánní a řízené aktivity. Proces vzdělávání neprobíhá pouze v didakticky zaměřených činnostech, ale v průběhu celého dne v MŠ, při všech činnostech a ve všech situacích.
Budova mateřské školy Rovensko pod Troskami byla postavena jako typizovaná dvoupodlažní budova v akci Z a otevřena v roce 1977. Předtím byla mateřská škola umístěna v prostorách tzv. „malé“ školy, kde jsou dnes třídy 1.stupně ZŠ a speciální třída ZŠ Rovensko p. Tr. V lednu 2003 získala mateřská škola právní subjektivitu. Mateřská škola je situována v blízkosti základní školy a sportovní haly s výhledem do krásného parku. Velmi blízko máme do lesa i do areálu Boreckých skal. Proto je vzdělávací program zaměřen především na environmentální výchovu a na činnosti, které probíhají v přírodních podmínkách, jako jsou vycházky a výlety do okolí. V areálu MŠ je školní zahrada, která je využívána po celý rok a byla vybavena z grantu EU podle programu Enviromentální zahrada. Vnitřní i venkovní prostory splňují bezpečnostní a hygienické normy podle platných předpisů. Ve vybavení tříd převládá přírodní materiál jako je textil, dřevo a další přírodniny. Hračky, pomůcky i učební pomůcky jsou v dostatečném množství. Obě třídy mají bohatou knihovnu pro děti i učitelky. Odbornou literaturu z oblasti klasické i alternativní pedagogiky, psychologie, poradenství si mohou zapůjčit i rodiče. Snažíme se vytvořit pohodové klima bez stresů, aby se ve vztazích mezi dospělými i mezi dětmi mohla projevovat vzájemná důvěra, tolerance, ohleduplnost a zdvořilost, solidarita, vzájemná pomoc a podpora. Chceme, aby se děti i dospělí cítili v prostředí MŠ dobře, spokojeně, jistě a bezpečně. Považujeme za velmi důležité, abychom dětem předžívali takové chování a jednání, které je hodno nápodoby.